søndag 17. februar 2013

Velkommen til min foto blogg.


Fjæreplytter hviler.

Hei.

Dette blir mitt første innlegg på bloggen min.
Jeg er en foto amatør som liker å ta bilder av landskap og dyreliv.
Jeg kommer fra Stavanger, men er bosatt på Ørlandet i Sør-Trøndelag.
Her på bloggen kommer jeg til å dele noen av bildene jeg tar.

I dag fikk jeg tatt noen bilder av Fjæreplytt, en vadefugl.
Bildene ble tatt under dårlige lysforhold. Jeg brukte ISO 1600 på min Canon 7D, men ser i etterbehandlingen av bildene at de er undereksponert. Jeg skulle nok gått opp til ISO 3200.
Noe som nok hadde gitt mindre støy, enn mine undereksponerte ISO 1600 bilder.


Det var ikke vanskelig å komme inn på Fjæreplytten. Ved å sakte bevege meg nærmere, viste fuglene ingen tegn til å fly sin vei.


Flatt og "kjedelig" lys, men en fin opplevelse å komme så nær disse fuglene. Bildene er tatt med Canon 7D og Canon 400mm f5.6 objektiv.



Da var mitt første innlegg på bloggen min unnagjort :)
Håper å kunne bidra mer flere bilder etterhvert.
Motiver mangler det ikke av her på Ørlandet, det er et yrende fugleliv året rundt. Det er bare tiden som ikke strekker til......

Her er en link til Ørland Våtmarkssenter sin blogg:
http://orlandvatmarkssenter.blogspot.no/




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar